איך לבנות חדר כושר ביתי המותאם לגיל המתקדם

איך לבנות חדר כושר ביתי

איך לבנות חדר כושר ביתי המותאם לגיל המתקדם

איך לבנות חדר כושר ביתי. בעוד אימון בחדר כושר הוא דבר מומלץ, זוהי לא תמיד האפשרות הנוחה ביותר עבורנו. עבור חלקנו ההגעה לחדר הכושר עלולה לגזול זמן רב; נסיעות, פקקים, חנייה… הדברים הרגילים

. הטכנולוגיה של היום (ZOOMׂ)  מאפשרת לבנות הגיל השלישי, עבורן חדר הכושר מחוץ לבית פחות נגיש, להתאמן בבית ולקבל הדרכה במסגרת הזום.

לצורך זה אני ממליצה על הקמת חדר כושר ביתי. בפוסט זה אפרט את המרכיבים העיקריים לחדר כושר ביתי המותאם לאוכלוסייה בגיל המתקדם.

הקמת החדר

הקמת חדר כושר ביתי תאפשר לנו להתאמן מבלי לצאת מהבית; להתאמן מבלי לחכות בתור למכשירים; מבלי להיות תלויות בשעות ובימי העבודה של מכון הכושר ומבלי להתבוסס בזיעה של מתאמנים אחרים. חדר כושר ביתי לא מתאים לכל אחת, הוא דורש מחויבות והתמדה. אם היתרונות של חדר כושר ביתי מדברות אליכן, אני ממליצה לכן לקרוא את המאמר הבא. המאמר עוסק בתכנון כושר ביתי, אפקטיבי וזול בגישה של Keep it simple.

תכנון חדר כושר

הדבר הראשון שעליכן לעשות זה לבחור את החלל המתאים עבור חדר הכושר. כאשר הילדים שלנו גדלים יתכן שהתפנה לנו חדר אחד או שנים, ונוכל להפוך את החדר לחדר כושר ביתי. בעת בחירת החלל חשוב להקפיד שזה יהיה חדר מרווח המספק מקום לאימונים – עלינו לקחת בחשבון את מרחב התנועה ואת הציוד. כמו כן נרצה לבחור בחדר מאוורר עם זרימת אוויר, כך יהיה לנו נעים להתאמן בו. אם יש בחדר זרימת אוויר טבעית זה מעולה. במידה ואין ניתן להתקין מאוורר גדול.

עיצוב חדר כושר ביתי

בעת עיצוב חדר כושר ביתי חשוב גם לחשוב על האווירה ולא רק הפרטים הטכניים. למשל טלוויזיה או מערכת שמע יכולים לתרום לאווירה במהלך האימון. שימו לב גם לתאורה, תאורה חמימה תהיה נעימה יותר מאשר תאורה פלורסנטית. מראה גדולה יכולה לעזור ליצור תחושת מרחב, וגם לסייע לכן בעת ביצוע התרגילים. על מנת להפוך את חדר הכושר הביתי לבטוח ונעים, מומלץ לפרוש על הרצפה שטיחי גומי. אלו גם יסייעו בהפחתת רעשים. כמו כן רצוי לרכוש מזרן אימון המאפשר לכן לערוך תרגילים בשכיבה וישיבה.

בחדרי כושר מקצועיים אנו יכולות לראות מכשירים רבם המאפשרים לעבוד על קבוצות שרירים שונות. וגם שורה של הליכונים המיועדים לפיתוח סיבולת לב ריאה. אך כאשר מדובר בתכנון חדר כושר ביתי יש לנו מגבלה של מקום וגם אילוצי תקציב. אם המטרה היא לפתח שרירים, הפתרון הוא מכשיר מולטי טריינר. מכשירים אלו מאפשרים לבצע מגוון תרגילים ועבודה על קבוצות שרירים שונות באמצעות מכשיר אחד. אך מלבד המחיר הגבוה של המכשירים, והמקום שהם תופסים – הם לא בהכרח תואמים את מטרת האימון שלכן. במקום ציוד יקר ומיותר אני ממליצה לכן על שימוש בסט חדר כושר.

סט מומלץ לחדר כושר

סט חדר כושר מחליף את כל הציוד היקר ברצועות התנגדות וגומיות. בעזרתם אנו יכולות לבצע מגוון גדול של תרגילים העונים על כל הצרכים של הגוף. זאת מבלי להשקיע בציוד יקר הדורש מקום ותחזוקה. כדאי לכן גם לוודא שהסט כולל דלגית, דבר חשוב לצורך חימום והעלאת קצב הלב. אם לא תמיד ניתן לרכוש בנפרד. אם יש לך מקום, וגם תקציב, מומלץ להוסיף הליכון חשמלי. באמצעות הליכון ניתן לאמן סיבולת לב ריאה ולשרוף קלוריות. להליכון ישנן השפעות בריאותיות חיוביות על הגוף. אליפטיקל או אופני כושר גם כן יכולים להיות יעילים מאוד. בעזרתם תוכלו לחזק את שרירי הרגליים, הישבן והירכיים.

ציוד נוסף שכדאי להכניס הוא כדור פיטבול, משקולות יד ורגל, ספת כושר ושק אגרוף. אלו הן תוספות שאינן יקרות והן יכולות לתרום הרבה. בעזרת כדור פיטבול אתן יכולות לבצע תרגילים לחיזוק שרירים הגב המייצבים ושרירי הבטן. שק אגרוף תורם לשרפת קלוריות גבוהה וסיבולת לב ריאה. ספת הכושר היא עוד תוספת שאינה יקרה במיוחד; זהו כלי עזר המאפשר לנו לבצע תרגילים שונים תוך כדי התמקדות בקבוצות שרירים שונות. ישנן ספות כושר מתכוונות ובעלות טווחי תנועה שונים אשר יכולות להתאים.

עיצוב חדר כושר ביתי הוא אינו דבר מסובך. בעזרת סט חדר כושר ובחירה נכונה של אביזרים ניתן לעשות זאת גם בתקציב נמוך ולהסתפק בחללים מוגבלים. חדר כושר ביתי יאפשר לכן לעסוק בפעילות גופנית חשובה ובריאה מתי שתרצו. אתן יכולות ליהנות מנגישות מלאה ולקבוע לעצמכן שגרת אימונים ללא תירוצים. אם אינכן מנוסות באימונים גופניים חשוב להיעזר בעזרה מקצועית על מנת לעבוד נכון. עבודה נכונה תאפשר לכן להפיק תועלת מרבית מהאימון וגם למנוע פציעות מסוגים שונים.

אביזרים ומכשירים נדרשים לחדר כושר ביתי