תרגילי התעמלות בבית ומה המשותף לכסא,מערוך ומטאטא .סקרנים? כנסו וקראו.

תרגילי התעמלות בבית

מהם היתרונות של פעילות גופנית בגיל המתקדם

 

תרגילי התעמלות בבית לבריאות תקינה בגיל המתקדם . ישנן סיבות רבות מדוע אנו נוטים להאט את הפעילות הפיזית  ככל ,שאנחנו מזדקנים. זה יכול להיות בגלל בעיות בריאותיות, בעיות משקל או כאב כלשהו, או דאגות לגבי נפילה. או אולי אתם חושבים שפעילות גופנית פשוט לא בשבילכם. אך ככל שאתם מתבגרים, אורח חיים פעיל הופך לחשוב מתמיד לבריאותכם.

פעילות גופנית תורמת לאריכות ימים

מחקר שוודי שנערך לאחרונה מצא כי פעילות גופנית הייתה התורמת מספר אחת לאריכות ימים, והוסיפה שנים נוספות לחיים – גם אם לא תתחילו להתאמן בגיל צעיר. להיות פעיל זה לא רק להוסיף שנים לחיים שלכם, אלא להוסיף פלפל ואנרגיות לשנים שלכם.

תזוזה ופעילות פיזית יכולה לעזור בהגברת האנרגיה שלכם, בשמירה על עצמאותכם, בהגנה על  מערכות הלב שלכם ובניהול תסמיני מחלה או כאב וכן בשמירה על משקל תקין. פעילות גופנית סדירה טובה גם למוח, למצב הרוח ולזיכרון. אף פעם לא מאוחר למצוא דרכים פשוטות ומהנות להתחזק יותר, לשפר את מצב הרוח וההשקפה שלך ולקצור את כל היתרונות הבריאותיים הגופניים והנפשיים של פעילות גופנית.

כמה כללים חשובים לשמירה על בריאותכם על ידי תרגילי התעמלות בבית

1.לשמור או לרדת במשקל. כאשר מטבוליזם שלכם מאט באופן טבעי עם הגיל, שמירה על משקל בריא יכולה להפוך לאתגר. פעילות גופנית סדירה עוזרת להגביר את חילוף החומרים ולבנות מסת שריר, ומסייעת לגופכם לשרוף יותר קלוריות.

להפחית את ההשפעה של מחלות כרוניות. אנשים שמתאמנים נוטים לשפר את תפקוד המערכת החיסונית והעיכולית. לחץ דם טוב יותר וצפיפות עצם, וסיכון נמוך יותר למחלת אלצהיימר, סוכרת, השמנת יתר, מחלות לב, אוסטאופורוזיס וסרטן מסוים.

2.שפרו את הניידות, הגמישות והאיזון שלכם. פעילות גופנית משפרת את הכוח, הגמישות והיציבה שלכם, אשר יכולים לעזור בשיווי המשקל ובתיאום שלכם, ועל ידי כך להפחית את הסיכון לנפילות. אימוני כוח יכולים גם לעזור להקל על הסימפטומים של מצבים כרוניים כמו דלקת פרקים.

3.שפרו את מידת השינה שלך. שינה איכותית חיונית לבריאות הכללית שלכם ככל שאתם מתבגרים. פעילות סדירה יכולה לעזור לכם להירדם מהר יותר, לישון עמוק יותר ולהתעורר ולהרגיש אנרגטיים ורעננים יותר.

4.הגבירו את מצב הרוח והביטחון העצמי שלכם. פעילות גופנית היא משכך לחץ עצום. ההאנדורפינים המיוצרים יכולים למעשה לעזור להפחית תחושות של עצב, דיכאון וחרדה. להיות פעיל ולהרגיש חזק יכול גם לעזור לכם להרגיש בטוחים יותר בעצמכם.

5.שפרו את תפקוד המוח שלכם על ידי פעילויות כמו סודוקו או תשבצים או משחקי חשיבה אחרים, אשר יכולות לעזור לשמור על פעילות המוח שלכם, אך מעט מתקרב להשפעות המועילות של פעילות גופנית על המוח. זה יכול לסייע לתפקודי מוח מגוונים כמו ריבוי משימות ויצירתיות, ולעזור במניעת אובדן זיכרון, ירידה קוגניטיבית ודמנציה. פעילות גופנית בשילוב משחקי חשיבה עשויה אפילו לסייע בהאטת ההתקדמות של הפרעות מוחיות כמו מחלת אלצהיימר.

קבלו כאן מספר תרגילים לביצוע בביתכם

כמובן התחילו רק לאחר ייעוץ עם רופא המשפחה.

התרגילים הם פשוטים ואפשר לבצע אותם עם מגוון אביזרים וחפצים המצויים בבית שלכם.

 

 


 

[table “1” not found /]

[table “4” not found /]