המדריך המושלם למזונות עשירים בסידן: שימרו על הבריאות שלכם עם רכיבים תזונתיים חיוניים

מזונות עשירים בסידן ומהו הקשר לבריאות טובה?

סידן הוא מינרל חיוני הממלא תפקיד מפתח בשמירה על העצמות והשיניים שלנו חזקות, כמו גם עוזר לווסת את תפקודי השרירים והעצבים. זה גם חשוב לשמירה על רמות לחץ דם בריאות, וזה יכול לעזור להפחית את הסיכון לפתח מחלות מסוימות כמו אוסטאופורוזיס. ללא מספיק סידן בתזונה, הגוף שלנו לא יכול לבצע את הביצועים הטובים ביותר. לכן, חשוב לוודא שאנו מקבלים מספיק מהחומר התזונתי החיוני הזה דרך התזונה או התוספים שלנו. . סידן קיים במגוון רחב של מזונות מהצומח והחי, אך חלב הוא המקור העיקרי לסידן עבור רוב האנשים. המקורות העשירים ביותר לסידן הם מוצרי חלב כמו חלב, יוגורט, גבינה ושמנת. מזונות צמחיים עשירים בסידן כוללים פולי סויה, ירקות ירוקים עלים כמו תרד או קייל (מבושל), מולסה שחורה, תאנים מיובשות ושקדים. מידע נוסף:

10 המזונות המובילים העשירים בסידן שכדאי לכלול בתזונה שלך

סידן הוא מינרל חיוני לגוף והוא ממלא תפקיד חיוני בשמירה על עצמות ושיניים חזקות. תזונה מאוזנת הכוללת את הכמות הנכונה של מזונות עשירים בסידן יכולה להבטיח שהגוף שלך יקבל את כל אבות המזון הדרושים לו.

במאמר זה, נבחן את 10 המזונות העשירים בסידן המובילים שיש לכלול בתזונה שלך. ממוצרי חלב ועד ירקות עלים ירוקים, מזונות אלה עמוסים בסידן ובוויטמינים ומינרלים חיוניים אחרים שיכולים לעזור לקדם בריאות טובה. כמו כן, נדון כיצד לשלב מזונות אלו בארוחות היומיות שלך, כך שתוכל לקבל את כל היתרונות של תזונה בריאה ומאוזנת. 1. מוצרי חלב: גבינת צ’דר, גבינת ריקוטה, חלב יש כמות נכבדת של סידן במוצרי חלב, כולל גבינה, חלב ויוגורט. בעוד שאנשים רבים יודעים שחלב מכיל כמויות גבוהות של סידן וחלבון בסך הכל, הם עשויים להיות פחות מודעים לויטמינים ומינרלים המצויים במקור מזון זה. בכוס אחת (250 מיליליטר) של חלב פרה יש כמעט 28 אחוזים מהערך היומי המומלץ שלך לצריכת סידן. לדוגמה, 1 כוס (8 אונקיות) גבינת צ’דר מכילה כ-320 מיליגרם (מ”ג) לאונקיה. כף אחת (15 מ”ל) של גבינת ריקוטה.

התעמלות בונה עצם קורסים

כמה סידן אתה צריך ביום?

סידן הוא חלק חיוני מתזונה בריאה. הוא ממלא תפקיד קריטי בבריאות העצם, התכווצות שרירים והעברת עצבים. כדי להבטיח שהגוף שלך מקבל מספיק סידן בכל יום, חשוב להבין כמה סידן אתה צריך לצרוך ומהי הכמות היומית המומלצת לגיל ולמין שלך. ידיעת מידע זה יכולה לעזור לך לוודא שאתה מקבל מספיק סידן כדי לענות על צורכי הגוף שלך על בסיס יומי. . מהו סידן? סידן הוא מינרל חיוני למבנה ולתפקוד העצמות, השיניים, התכווצות השרירים והעברת העצבים. יותר מ-99% מהסידן בגוף מאוחסן בעצמות ואילו 1% הנותרים שוכנים בתאי דם המשחררים אותו למחזור. בשל יכולתו לווסת את העברת העצבים, לשמור על התכווצות השרירים ולבנות חוזק העצם, לסידן תפקיד חשוב בשמירה על תפקוד תקין בגוף. בצפון אמריקה לבדה, 40-60% מהאנשים אינם מספקים את צורכי הסידן שלהם עקב צריכה לא מספקת או ספיגה נמוכה.1 כמה סידן אני צריך?

תפקידו של ויטמין D בספיגה ומטבוליזם של סידן

ויטמין D חיוני לספיגת הסידן, הכרחי לבריאות העצמות והשיניים. ויטמין D מסייע לווסת את רמות הסידן והזרחן בדם, ובכך ממלא תפקיד חשוב במטבוליזם של סידן. זה גם עוזר להפעיל אוסטאוקלצין, חלבון המעורב ביצירת עצם. יתר על כן, ויטמין D יכול להפחית דלקת ולעזור בהגנה מפני מחלות מסוימות כגון סרטן וסוכרת. ללא רמות נאותות של ויטמין D, הגוף שלנו לא יוכל לספוג מספיק סידן לבריאות מיטבית.

טיפים כיצד לקבל מספיק סידן בתזונה ללא מוצרי חלב

קבלת מספיק סידן בתזונה נטולת חלב יכולה להיות אתגר. אבל עם הידע והטיפים הנכונים, אפשר לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת ללא מוצרי חלב. במאמר זה, נדון בכמה מהטיפים הטובים ביותר כיצד לקבל מספיק סידן בתזונה נטולת חלב. נבחן מקורות שונים של סידן הזמינים עבור מי שאינו צורך מוצרי חלב, וכן דרכים להבטיח כי אתה מקבל מספיק סידן בארוחות היומיות שלך. על ידי ביצוע העצות הפשוטות האלה, אתה יכול להבטיח שאתה מקבל את כל אבות המזון החיוניים שהגוף שלך צריך מבלי להסתמך על מוצרי חלב. . מדוע סידן חשוב? סידן הוא אחד המינרלים הקריטיים ביותר הדרושים לשמירה על העצמות ותפקוד לב בריא. ללא כמות מספקת של סידן, העצמות שלך יתחילו לאבד את צפיפותן ואתה עלול בסופו של דבר לפתח אוסטאופורוזיס. סידן גם עוזר לשמור על כוח השרירים, להוריד את רמות לחץ הדם ולוויסות את טמפרטורת הגוף. מחסור בסידן יכול להוביל להחלשת חסינות, הפרעות במערכת העיכול כמו עצירות או שלשולים, ומחלות לב וכלי דם כמו התקף לב או שבץ מוחי.

טבלת מזונות העשירים בסידן

שים לב שהערכים בטבלה מופיעים במ”ג (מיליגרם). ערכים אלו מתייחסים לכמות הסידן הממוצעת המופקת מכל 100 גרם של מזון.

שימוש בטבלה זו עשוי להעזור לך לבחור במזון עשיר בסידן שמתאים לצרכים שלך. אף על פי כן, יש לזכור כי ישנם גורמים נוספים לזיקת הסידן בגוף, כמו תהליכי ספיגה וזרימה במערכת העיכול, שימוש בתרופות מסוימות ומצבי בריאות מיוחדים. במקרה של קשיים או שאלות בנושא, תמיד מומלץ להיות ייעוץ עם מקצוען מוסמך כמו

 

מזון כמות סידן במ”ג
שומשום מטוגן 989
זיתים, שחורים, מרוסקים 373
תחמיצת גבינת צהובה 380
גבינת פטה 260
אמנת מתוקה 211
חלב בטעם וניל 200
דלעת 170
צנוברים טחון 136
קרמבו מבושל 125
שוקולית שחורה 120
אגוזי ברזיל 101
תחמיצת כבשים 93
חלב, חלבון מועשר 93
תחמיצת עיזים 84
קורנפלקס 79