בדיקת צפיפות העצם-היכן ניתן לבצע את הבדיקה ברחבי הארץ

בדיקת צפיפות העצם

בדיקת צפיפות העצם – כל המידע על מכוני הבדיקה

בדיקת צפיפות העצם היא בדיקה רפואית המודדת את כמות הסידן והמינרלים האחרים בעצמותיך. הבדיקה יכולה להראות אם יש לך אוסטיאופורוזיס, מצב שגורם לעצמות להיות שבירות ולהישבר בקלות. זה יכול גם להראות אם אתה בסיכון לפתח אוסטאופורוזיס. בדיקת צפיפות העצם נעשית בדרך כלל עם צילום רנטגן מיוחד הנקרא ספיגה של רנטגן כפול אנרגיה (DXA). סוג זה של צילום רנטגן מצלם תמונות של העצמות שלך מזוויות רבות ושונות. לאחר מכן מכונת DXA משתמשת בתמונות אלה כדי לחשב את כמות הסידן בעצמותיך.

צפיפות עצם

על אוסטאופורוזיס ואיבוד הדרגתי של סידן

אוסטאופורוזיס תמיד היה תהליך הדרגתי ועדין, שבו איבוד הדרגתי של סידן יוביל בסופו של דבר לחלשות עצמות ולסיכון מוגבר לשברים. ההשפעה אולי לא מורגשת במשך שנים, אבל ברגע שהיא נכנסת לתוקף אתה יכול לראות שהצפיפות/חוזק העצמות שלך יורד, כמו גם גודלן. אבחון מוקדם עשוי לסייע לעצירת תהליך דלדול העצם, והבדיקה השכיחה לכך היא בדיקת צפיפות העצם. מדובר בבדיקה שאינה חודרנית, המתבצעת בטכנולוגיה חדשנית (DXA). כדי לקבוע את צפיפות המינרלים של העצם. על מנת לאבחן אוסטאופורוזיס, הירידה בצפיפות המינרלים בעצם חייבת להיות נמוכה ב-2.5% לפחות בכל אחת מהעצמות הללו: ירך, עמוד שדרה, שורש כף היד או צוואר הירך. על מנת לקבל גורם סיכון לאוסטאופורוזיס, על החולים להיות בעלי מסת עצם נמוכה.

הבדיקה מתבצעת על ידי טכנאי רנטגן מוסמך. באמצעות ציוד רנטגן משוכלל בשיטת DXA, המודד את רמת צפיפות העצם על ידי מדידת כמות הסידן והמינרלים האחרים בעמוד השדרה, הירך ו/או האמה. עצמות. בדיקת DXA מוזמנת בדרך כלל על ידי הרופא האחראי על ביצוע סריקת צפיפות עצם או במקרים בהם יש חשד לאוסטאופורוזיס או אוסטאופניה או כאשר הרופא זקוק להערכה אובייקטיבית במהלך דיון בהיסטוריה משפחתית.

מטרת הבדיקה

  1. זיהוי אובדן עצם מוקדם ככל האפשר כדי להפחית את הסיכון לשבר בעצמות מאוחר יותר.

  2. בדיקת שיפור במצב העצמות אצל מי שמקבלים תרופות לבלימת התהליך של דלדול העצם.

למי מומלצת הבדיקה

לאחר הפסקת המחזור נשים שיש להן הורים או אחים שחלו באוסטיאופורוזיס, יכולות להיות בסיכון גבוה יותר לחלות במחלת העצמות בעצמן. נשים שסבלו בעבר משבר בעצמות. נשים מעל גיל 50 . כבדיקת מעקב, טיפול אנטי אוסטיאופורוזיס יעיל בנשים המומלצות לבצע בדיקה אחת לשנתיים. נשים הסובלות מאחת המחלות המגבירות את הסיכון שלהן לאוסטאופורוזיס (למשל, יתר פעילות של בלוטת התריס או תת פעילות של בלוטת התריס) או הנוטלות תכשירים המכילים סטרואידים חייבות לבצע את הבדיקה ללא קשר לגילן ובכל תדירות המתאימה להן.

היכן ניתן לבצע את בדיקת צפיפות העצם

כאן ניתן לראות מידע על מספר מכונים ובתי חולים בנושא בדיקת צפיפות עצם .אין ברשימה זאת המלצה או הכוונה כל שהיא.  

שם המכוןקישור למידעשם הבדיקה
מכון מורלמכון מורצפיפות עצם
מכבילמכביצפיפות עצם
כלליתלכלליתצפיפות עצם
בית חולים איכילובלבית חולים איכילובצפיפות עצם
אסותאלאסותא צפיפות עצם
מאוחדתמאוחדתצפיפות עצם
תל השומרתל השומרצפיפות עצם
המרכז לבריאות האשההמרכז לבריאות האשהצפיפות עצם