התעמלות מומלצת לגיל המתקדם

התעמלות לגיל השלישי

התעמלות מומלצת לגיל השלישי

מרגישה שאת מתעייפת מהר יותר מפעם? מתקשה להרים דברים בבית, להתכופף ולעשות פעולות שונות? זהו הזמן לדבר על התעמלות לגיל השלישי. הכלי אשר יאפשר לכן לשמר את תפקודי הגוף ויכולותיו.

עם העליה בגיל גופינו עובר שינויים טבעיים אשר משפיעים על חיי היום יום שלנו. בין תופעות הגיל המוכרות ישנן תופעות של בריחת סידן, כאבים במפרקים שונים, בכתפיים, בברכיים ובגב התחתון. פעולות שונות, אשר ביצענו במשך שנים, עשויות להיות קשות יותר לביצוע עבורנו. הירידה ביכולות הגוף היא תהליך טבעי. אך למרות זאת יש לנו יכולות לסייע לגוף לשמור על יכולותיו. אנו יכולות לעשות זאת באמצעות תרגילי התעמלות לגיל השלישי. עם הגיל אנו חוות היחלשות של השרירים, פגיעה בטווח התנועה ופגיעה בשיווי המשקל. אלו הן הנקודות החשובות שעלינו לעבוד עליהן. וכמובן שלא נשכח את הצורך בחדות המחשבה ושיפור הזיכרון; תרגילי התעמלות לגילי השלישי יכולים לסייע לנו גם בזה.להישאר פעילות ומלאות חיים

התעמלות לגיל השלישי

להישאר פעילות ומלאות חיים

אין צורך להסביר מדוע נרצה לשמור את היכולות שלנו ולשמר את כוחו ובריאותו של הגוף. התעמלות לגיל השלישי היא כלי אשר באמצעותו נוכל לתת מענה לתופעות השונות שאנו עשויות להתמודד איתן בגיל מבוגר. חשוב לנו לשמור על העצמאות שלנו. חשוב לנו לעשות את הדברים שאנו אוהבות. אנו רוצות להמשיך לעסוק בתחביבים שלנו. לשחק עם הנכדים ולהרגיש צעירות ברוחנו.

השינויים בגוף מביאים לנו תופעות של בריחת סידן, כאבי פרקים, כאבי גב תחתון, ועוד בעיות היוצרות קשיים ואי נוחות. אך הפתרון אינו בטיפולים תרופתיים וביקורים אצל הרופא ישנו צורך בפעילות גופנית המותאמת ליכולות ולצרכים המיוחדים של הגיל השלישי. יש צורך בהתעמלות לגיל השלישי אשר מאפשרת לשמור את היכולות הגופניות והמוחיות במיטבן.

התעמלות לגיל השלישי בשיטת איריס סלע

בעוד הרפואה המודרנית מנסה לפתור כל דבר באמצעות תרופות, ישנה הבנה כי תרופה אינה מטפלת במקור הבעיה. איננו יכולות להסתמך אך ורק על תרופות על מנת ליהנות מחיים ללא כאבים ופעילות מוחית תקינה. אנו זקוקות לפעילות גופנית – התעמלות לגוף השלישי אשר פותחה במיוחד עבורנו.

טכניקת איריס סלע היא טכניקה אשר פותחה על מנת לתת מענה לאלו אשר רוצות לשמר את בריאות גופן ומוחן. טכניקה זו פותחה מתוך הניסיון של עבודה עם בני הגיל השלישי. היא נועדה לאפשר לכן לחיות חיים ללא כאבים ולשמר את העצמאות שלכן.

טכניקה זו עובדת על כל אותן הנקודות החשובות עבור הגיל השלישי – חיזוק שרירים ושמירה על גמישות; חיזוק מפרקים ועצמות; שיפור טווח התנועה; שיפור היציבה ושיווקי המשקל. התרגילים תוכננו מתוך מטרה לעורר עניין ולא להפוך לשגרה משעממת. כך הם גם מעניקים את הגירוי המוחי הרצוי.

התעמלות לגיל השלישי

העקרונות הבאים לידי ביטוי בהתעמלות לגיל השלישי הם:

הנעת כל קבוצות השרירים – התרגילים של התעמלות לגיל השלישי נועדו לאפשר את כל מגוון התנועות של השרירים. לכל שריר ישנן תנועות שונות ויש לבצע את כולן. ישנם שרירים או תנועות מסוימות שאינו באות לידי ביטוי ביום יום, דבר הגורם להיחלשותם. לכן חשוב להעניק תשומת לב לכל קבוצות השרירים. התעמלות לגיל השלישי שמה את הדגש על איכות התרגיל. יש צורך בעבודה אישית ומדויקת אשר לוקחת בחשבון את טווח התנועה של כל אחת.

שיפור הריכוז – לכל תרגיל ישנו הסבר מפורט. זוהי אינה חזרה על רוטינה כמו באימוני התנגדות במכון הכושר. עליכן להיות מרוכזות באופן ביצוע התרגיל וקואורדינציה והדבר מאמץ את המוח. כך אנו יכולות לשפר את הפעילות המוחית והריכוז והתוצאות באות לידי ביטוי בכל תחומי החיים.

תנועת הסיבוב – התעמלות לגיל השלישי דורשת תשומת לב מיוחדת למפרקים ועצמות. לצורך כך פותחו טכניקות התעמלות הכוללות תנועה סיבובית/תנועת סחיטה. באמצעות טכניקות אלו אנו עובדות על חוליות עמוד השדרה. אנו גם שמות דגש על מפרקים בעייתיים כמו מפרק כך היד ומפרק הירך.

חזרות וסימטריה – כל תרגיל נעשה תחילה בצד אחד של הגוף, ולאחר מכן בצד השני. הצורך בחזרה על תרגילים מורכבים בצד השני של הגוף מפעיל את המוח ומשפר את הזיכרון לטווח קצר.

 

אני ממליצה לכן לעסוק בפעילות גופנית באופן שגרתי. ישנן טכניקות שונות להתעמלות לגיל השלישי, אך  העיקר שתעשו אותן באמצעות הדרכה נכונה. לתרגילים ישנה השפעה ישירה על חיי היום יום שלכן ותחושו זאת באופן מיידי. כל מי שעוסקת בפעילות גופנית לגיל השלישי במהרה מספרת לי על שיפור היכולת וכיצד זה מתבטא בפעילויות שונות. וכמובן תחושת השמחה המתלווה לכל זה היא תוצאה מבורכת.במהרה מספרת לי על שיפור היכולת וכיצד זה מתבטא בפעילויות שונות. וכמובן תחושת השמחה המתלווה לכל זה היא תוצאה מבורכת.