התעמלות בריאותית. זה לא הגיל זה התרגיל. להתחיל את הבוקר שלך עם חיוך

התעמלות בריאותית

התעמלות בריאותית לגיל המתקדם – מענה לבעיות פיזיולוגיות

התעמלות בריאותית לגיל המתקדם היא הדרך למנוע קריסה פיזית בגיל השלישי.ככל שאנו מתבגרות, כך ישנה התדרדרות ביכולות של הגוף ותפקודיו, ולכן אנו זקוקות לאימון גופני לגיל השלישי. אימון המסייע לנו לשמר ולתחזק את תפקודי הגוף. אימונים אלו צריכים לתת מענה לכל השינויים אשר אנו עוברות.

  •   
  • פגיעה בטווח התנועה. בגיל מבוגר טווחי התנועה הולכים ומצטמצמים. אנו מאבדות את הגמישות ונוטות לחלות בדלקות מפרקים. לכן יש צורך באימון גופני לגיל השלישי אשר כולל תרגילים לשיפור הגמישות תוך שילוב מתיחות והפעלות כוח נכונות.
  • היחלשות השרירים. השרירים נחלשים ויש צורך באימון אשר יחזק את שרירי הליבה, שרירי הבטן, גבב, שכמות, צוואר ועוד.
  • סיבולת לב ריאה. הלב שולט על מחזור הדם והוא חשוב לכל תפקודי הגוף. אנו זקוקים לאימון לשיפור סיבולת לב ריאה. יש צורך באימון כושר לגיל השלישי אשר עושה שימוש בפעילויות אירוביות מתאימות.
  • הכנת הגוף לשלבי הזקנה המתקדמים. השינויים בגוף גורמים לפגיעה ביציבות ויכולת ההליכה בגיל מתקדם ויש צורך באימון אשר יחזק אותנו.

 

פעילות גופנית ובריאות הנפש

פעילות גופנית לגיל השלישי היא דבר חשוב מאוד. אך עלינו גם להיות פעילות מבחינה חברתית ופשוט להרגיש טוב עם עצמינו. יציאה לפנסיה משאירה הרבה ריקנות בחיינו ויש לה גם היבטים חברתיים. חשוב למלא את החלל הזה, וניתן לעשות זאת באמצעות שגרת אימון לגיל השלישי. לא רק שהפעילות החברתית היא בעלת השפעות חיוביות על הנפש; היא גם מעניקה לנו שגרה, עיסוקים ופעילות חברתית. במקרים רבים זהו כלי להתקדמות עם משברים שונים שאנו עשויות לעבור בחיינו.

פעילות גופנית בגיל המתקדם עוזרת להפיג מתחים, וכמו כן ממריצה את הגוף .וכך אפשר לעבור את היום בצורה פעילה ולא מעייפת. מומלץ להיתייעץ עם רופא המשפחה לפני כל התחלה של פעילות ספורטיבית בגיל המתקדם ,זאת כדי למנוע נזק לגוף כגון שיברי מאמץ שהם מאד שכיחים בגיל השלישי. כמו כן מומלץ לעבוד בצמוד ל מאמן מוסמך לגיל השלישי אשר יתן לכם את הכלים הנכונים ויכין לכם תוכנית עבודה מסודרת.